Kolej na Sportback
Audi zaprezentowało nową generację modelu Q3 Sportback – coupé-SUV-a, który po raz pierwszy pojawił się w 2019 roku. Mimo spadku zainteresowania takim formatem, marka zdecydowała się utrzymać w ofercie wersję Sportback, stawiając na styl i młodszą klientelę. Główne różnice to opadająca linia dachu, obniżona o 29 mm, zmieniony kształt piątych drzwi i spojlera oraz brak relingów dachowych. Charakterystyczna optyka LED i ogólna architektura nadwozia pozostały zgodne z klasycznym Q3.
We wnętrzu nie ma zmian względem bazowego modelu: przed kierowcą znajduje się cyfrowy zestaw wskaźników i system multimedialny na Android Automotive z ekranami 11,9 i 12,8 cala. Zniknął fizyczny panel klimatyzacji, a sterowanie skrzynią biegów przeniesiono na dźwignię przy kierownicy. Wśród opcji znajdują się wyświetlacz head-up, nagłośnienie Sonos oraz podwójne szyby przednich drzwi. Bagażnik zachował pojemność 488–575 litrów, lecz po złożeniu oparć tylnych siedzeń Sportback przegrywa ze standardowym Q3 (1289 wobec 1386 litrów).
Pod względem technicznym również nie ma niespodzianek: wszystkie wersje otrzymały 7-biegową skrzynię S tronic. Podstawowa gama obejmuje jednostkę 1.5 TFSI (150 KM) oraz diesla 2.0 TDI (150 KM), a mocniejsze silniki 2.0 TFSI są standardowo połączone z napędem quattro (204 i 265 KM). Na szczycie gamy znalazła się hybryda plug-in e-Hybrid o mocy 272 KM, z akumulatorem 19,7 kWh, pozwalającym na przejechanie do 118 km w trybie elektrycznym.
Sprzedaż w Europie ruszy w listopadzie: cena minimalna w Niemczech wyniesie 46 450 euro — o 1850 więcej niż klasyczny Q3. Za wersję hybrydową trzeba będzie zapłacić co najmniej 51 150 euro. Produkcja odbywa się na Węgrzech, w Győr, a część zestawów montażowych trafi do zakładu w Ingolstadt. Audi utrzymało Sportbacka w ofercie nie z myślą o rekordach sprzedaży, lecz o wizerunku — a w tym segmencie styl wciąż odgrywa kluczową rolę.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye