Elektryk nadjeżdża
Range Rover piątej generacji od dawna jest przygotowany na elektryczną przyszłość dzięki modułowej platformie MLA Flex, ale wersja produkcyjna wciąż nie trafiła na rynek. Mimo to JLR konsekwentnie buduje napięcie wokół projektu. Firma zakończyła drugi etap testów arktycznych i ujawniła nowe szczegóły dotyczące pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.
Zimowe próby odbywały się za kołem podbiegunowym, w szwedzkim Arjeplog, gdzie samochód pokonał 72 500 km. Największym osiągnięciem okazała się odporność na mróz: dzięki systemowi ThermAssist z pompą ciepła udało się ograniczyć zużycie energii na ogrzewanie aż o 40%. Komfort termiczny w kabinie i układzie napędowym utrzymywany jest do –10°C bez potrzeby uruchamiania dodatkowych grzałek.
Range Rover Electric zostanie wyposażony w akumulator trakcyjny o napięciu 800 V i pojemności 117 kWh, wykonany w technologii cell-to-pack, co zmniejsza masę i zwiększa gęstość energii. Zdolności terenowe również nie zawodzą: auto pokonuje nachylenia do 28 stopni dzięki pneumatycznemu zawieszeniu i trybowi jazdy na jednym pedale, współpracującym z systemem Terrain Response.
Układ napędowy oparty będzie na dwóch silnikach elektrycznych oraz inteligentnym systemie rozdziału momentu obrotowego IDD, reagującym w 50 milisekund — stukrotnie szybciej niż w autach spalinowych. Oczekiwana moc przekroczy 530 KM, a premiera wersji seryjnej nastąpi jeszcze w tym roku. Produkcja ruszy w brytyjskim zakładzie w Solihull.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye