1 zamiast dwóch

Firma Jeep przeprowadziła gruntowną modernizację swojego flagowca – modelu Grand Wagoneer. Po premierze w 2021 roku nadszedł czas nie tylko na kosmetyczny lifting, ale także na zmianę koncepcji. Od teraz Grand Wagoneer ponownie oficjalnie należy do rodziny Jeepa, a wcześniejsza, prostsza wersja Wagoneer została wycofana. Samochód zachował imponujące rozmiary, lecz otrzymał nowoczesny design inspirowany elektrycznym Wagoneerem S i całkowicie zrezygnował z chromowanych elementów na rzecz bardziej ekologicznych materiałów.

Z zewnątrz SUV wyróżnia się nowym pasem świetlnym stylizowanym na charakterystyczny grill z siedmioma szczelinami oraz reflektorami dziennymi w kształcie litery T. W kabinie pojawił się nowy system multimedialny z 12-calowym ekranem, ulepszony wyświetlacz przezierny oraz świeże kombinacje materiałów wykończeniowych – w tym panele z ciemnego, woskowanego orzecha. Grand Wagoneer wciąż stawia na luksus i komfort typowy dla klasy premium, zachowując status najbardziej ekskluzywnego modelu Jeepa.

Najważniejszą nowością techniczną jest układ hybrydowy typu range extender z wolnossącym silnikiem V6 3.6 współpracującym z generatorem i dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 656 KM i 840 Nm momentu obrotowego. Taka konfiguracja pozwala rozpędzić SUV-a do 60 mil na godzinę w 5 sekund i zapewnia zasięg przekraczający 800 km. Akumulator o pojemności 92 kWh gwarantuje znaczną autonomię nawet bez uruchamiania jednostki spalinowej.

Pierwsze do sprzedaży trafią jednak wersje z rzędowym, podwójnie doładowanym silnikiem sześciocylindrowym Hurricane (426 KM) oraz klasycznym ośmiobiegowym automatem. Ceny w USA startują od 62 000 dolarów, a topowa odmiana Grand Wagoneer L z napędem na cztery koła i wydłużonym rozstawem osi kosztuje 96 400 dolarów. Hybrydowy wariant stanie się flagowcem nowego, ekologicznego kierunku marki Jeep – jego premiera planowana jest na lato 2026 roku.