1 zamiast dwóch
Firma Jeep przeprowadziła gruntowną modernizację swojego flagowca – modelu Grand Wagoneer. Po premierze w 2021 roku nadszedł czas nie tylko na kosmetyczny lifting, ale także na zmianę koncepcji. Od teraz Grand Wagoneer ponownie oficjalnie należy do rodziny Jeepa, a wcześniejsza, prostsza wersja Wagoneer została wycofana. Samochód zachował imponujące rozmiary, lecz otrzymał nowoczesny design inspirowany elektrycznym Wagoneerem S i całkowicie zrezygnował z chromowanych elementów na rzecz bardziej ekologicznych materiałów.
Z zewnątrz SUV wyróżnia się nowym pasem świetlnym stylizowanym na charakterystyczny grill z siedmioma szczelinami oraz reflektorami dziennymi w kształcie litery T. W kabinie pojawił się nowy system multimedialny z 12-calowym ekranem, ulepszony wyświetlacz przezierny oraz świeże kombinacje materiałów wykończeniowych – w tym panele z ciemnego, woskowanego orzecha. Grand Wagoneer wciąż stawia na luksus i komfort typowy dla klasy premium, zachowując status najbardziej ekskluzywnego modelu Jeepa.
Najważniejszą nowością techniczną jest układ hybrydowy typu range extender z wolnossącym silnikiem V6 3.6 współpracującym z generatorem i dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 656 KM i 840 Nm momentu obrotowego. Taka konfiguracja pozwala rozpędzić SUV-a do 60 mil na godzinę w 5 sekund i zapewnia zasięg przekraczający 800 km. Akumulator o pojemności 92 kWh gwarantuje znaczną autonomię nawet bez uruchamiania jednostki spalinowej.
Pierwsze do sprzedaży trafią jednak wersje z rzędowym, podwójnie doładowanym silnikiem sześciocylindrowym Hurricane (426 KM) oraz klasycznym ośmiobiegowym automatem. Ceny w USA startują od 62 000 dolarów, a topowa odmiana Grand Wagoneer L z napędem na cztery koła i wydłużonym rozstawem osi kosztuje 96 400 dolarów. Hybrydowy wariant stanie się flagowcem nowego, ekologicznego kierunku marki Jeep – jego premiera planowana jest na lato 2026 roku.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye